Felanmälan
Felanmälan ska göras till ADB Fastighetsservice på telefon 08-664 41 00, eller per e-post info@adbfastighetsservice.se. Webbformulär finns även på www.adbfastighetsservice.se.
Det är viktigt att man som bostadsrättshavare sätter sig in i och respekterar var gränsen går mellan föreningens och den enskilda bostadsrättshavarens ansvar för skötsel och underhåll av lägenheten, se föreningens stadgar § 6.
Kostnader för fel som anmäls via felanmälan - vilka ligger på bostadsrättshavarens ansvar att åtgärda - debiteras bostadsrättshavaren.
Jour vid akuta fel.
För fel som kräver omedelbar insats utanför ordinarie arbetstid gäller jourtelefon 08-664 63 00. Bostadsrättshavare som ringer journummer utan att akut/omedelbar insats krävs, får själv stå för kostnaden.
Fel på hissarna.
AKUT felanmälan på hissar görs till Trygga Hiss på tel 08-798 92 00.
Observera att felanmälan på jourtid, utanför den ordinarie arbetstiden, är mycket kostsam för föreningen och skall endast användas när det verkligen är akut, t ex om någon fastnat i hissen eller om hissen inte fungerar alls.
Fel, som inte är akuta eller behöver åtgärdas omgående, anmäls via mail till hissproblem@hotmail.com .