Om föreningen

Skälderviken 1 är en bostadsrättsförening, vilket innebär att de boende var och en äger sin lägenhet och att de boende tillsammans äger fastigheten och husen med allt vad det innebär. I föreningens uppdrag ligger att på bästa sätt ta hand om våra tillgångar till medlemmarnas bästa. Detta förutsätter ett aktivt deltagande från föreningens medlemmar. Att man deltar i Föreningsstämma och gemensamma gårds- och städdagar, att man inte ställa sig helt avvisande til styrelseuppdrag eller att hjälpa till på det sätt man kan.

Mellan Föreningsstämmorna en gång om året är det styrelsen som beslutar och tar ansvar för bostadsrättsföreningen.

Styrelsen sammanträder som regel en gång per månad i föreningens lokal på Marviksvägen 5. Du kan se när i Kalendern ovan. Vill du ha upp ett ärende på styrelsemötet - kontakta styrelsen minst en vecka innan mötet. Se Kontakt ovan.
I porten Marviksvägen 5 finns också en brevlåda till föreningen märkt Skälderviken.

Notera att det finns särskilda rutiner för felanmälan - se ovan i menylisten. Det finns även ett kontaktformulär i menylisten ovan, där du lätt hittar rätt person efter ärendets art. Du finner även ovan en sida som mer ingående beskriver styrelsen.

Föreningen är medlem i organisationen Bostadsrätterna tillsammans med 6.500 andra bostadsrättsföreningar. Genom Bostadsrätterna får föreningen infomation - bland annat en tidning till alla boende - service och teknisk och juridisk rådgivning. www.bostadsratterna.se
Genom medlemskapet i Bostadsrätterna har de boende 30 procents rabatt på ca 5.000 produkter från HP. Gå till Bostadsrätterna och logga in som medlem, därefter till HP-store.

Att köpa en bostadsrätt är idag en stor investering och ett viktigt åtagande. Genom ett gott samarbete inom ramen för vår bostadsrättsförening kan vi tillsammans försvara och öka värdet av vårt gemensamma boende.