Felanmälan & Problem
Tekniska fel och problem till ADB. Se nedan.
Ekonomi, avtal, köer mm till Fastum. Se nedan.
Frågor till styrelsen - se "Kontakt" i Menylisten ovan.
Felanmälan ska göras till ADB Fastighetsservice via webbformulär på www.adbfastighetsservice.se eller per telefon 08-664 41 00,
Det är viktigt att man som bostadsrättshavare sätter sig in i och respekterar var gränsen går mellan föreningens och den enskilda bostadsrättshavarens ansvar för skötsel och underhåll av lägenheten, se föreningens stadgar § 6.
Kostnader för fel som anmäls via felanmälan - vilka ligger på bostadsrättshavarens ansvar att åtgärda - debiteras bostadsrättshavaren.
Jour vid akuta fel.
För fel som kräver omedelbar insats utanför ordinarie arbetstid gäller jourtelefon 08-664 63 00. Bostadsrättshavare som ringer journummer utan att akut/omedelbar insats krävs, får själv stå för kostnaden.
Fel på hissarna.
AKUT felanmälan på hissar görs till Nexima på tel 08-12828530.
Observera att felanmälan på jourtid, utanför den ordinarie arbetstiden, är mycket kostsam för föreningen och skall endast användas när det verkligen är akut, t ex om någon fastnat i hissen eller om hissen inte fungerar alls.
Frågor om Månadsavgift, debitering för el, Köhantering P-plats & förråd. Till Fastum.
Se under "Kontakt" i Menylisten och där finner du kontaktväg för flera av dessa frågor.
Du kan även Logga in på "Fastum Direkt". Där ser du dina avier mm.
Fastum har även ett Servicecenter du når på tel 90220.
Kontakt med styrelsen
Styrelsen sammanträder som regel en gång per månad i föreningens lokal på Marviksvägen 5. Du kan se när i Kalendern under Menylisten.
Vill du ha upp ett ärende på styrelsemötet - kontakta styrelsen minst en vecka innan mötet. Se "Kontakt" ovan.
Du kan även kontakta styrelsen via mail eller per telefon. Om du vill ha till stånd ett sammanträffande - var ute i tid så kan vi ordna ett möte i föreningens lokal. Uppsök inte styrelsens ledamöter i hemmen!
I porten Marviksvägen 5 finns också en brevlåda till föreningen märkt Skälderviken.